Praca zdalna to dla wielu z nas nowe wyzwanie.
Dołącz do nas - poznaj i wdrażaj metody i narzędzia doskonalące pracę Twojego wirtualnego zespołu.

Niezbędnik mediatora w organizacji

W jakiej sytuacji?

Każdego roku firmy przeznaczają ogromne budżety na budowanie dobrej atmosfery w organizacjach. Wyjazdy integracyjne, wyjścia projektowe i atrakcyjnie wyposażone biura. Niezależnie jednak od tego ile wysiłku włożymy w budowanie przyjaznej atmosfery w firmie i tak regularnie musimy mierzyć się z powstającymi w niej konfliktami.

Dlatego jeżeli w twojej organizacji:

  • zauważasz sytuację konfliktowe,
  • dotychczasowe rozmowy nie przynoszą efektów,
  • widzisz dużo emocji i kłótni,
  • widzisz, że czasem zamiast pracą ludzie skupiają się na walce ze sobą,
  • widzisz potrzebę przeprowadzania mediacji,

zapraszamy na nasze szkolenie.

Czego się nauczysz?

  • Jak rozwiązywać konflikty w pracy.
  • Jak nauczyć pracowników rozwiązywać konflikty pracy.
  • Jak przygotować się rozwiązywania konfliktów.
  • Jak przeprowadzać rozmowy z osobami w konflikcie.
  • Jak wspierać proces rozwiązywania sytuacji konfliktowej.
  • Jak stosować techniki mediacyjne w pracy.

Zagadnienia poruszane w trakcie zajęć:

  1. Niezbędnik mediatora – o czym warto pomyśleć? co warto przemyśleć przygotowując się do rozwiazywania konfliktu?
  2. Diagnoza sytuacji konfliktowej – jak konstruktywnie rozmawiać o konflikcie? Co się stało? Dlaczego „tak” reagujemy?
  3. Konflikt rozwiązywalny i konflikt, z którym nic nie da się zrobić? – kontinuum przyczyn sytuacji konfliktowych
  4. Płeć, wiek w konflikcie? czy naprawdę o to chodzi? – analiza przyczyn konfliktów i pseudokonfliktów w organizacji
  5. Trzy perspektywy w procesie rozwiązywania konfliktu – Arbiter, Mediator, Strona.
  6. Rozmowa mediacyjna jako wariant rozwiązywania konfliktów w organizacji.
  7. Pytania arbitra? Pytania sędziego? Pytania mediatora? – diagnoza konfliktu
  8. Schemat rozmowy w sytuacji konfliktowej – jak wywierać wpływ na strony konfliktu podczas rozmów mediacyjnych.
  9. Schemat rozmowy mediacyjnej – jak zachęcać ludzi do wdrażania rozwiązań, a nie trwania w konflikcie?
  10. Proces rozwiązywania konfliktu – czyli jak dążyć do trwałych zmian w zachowaniu.
  11. Czy z każdym można się dogadać? Dlaczego niektórzy nie chcą rozwiązać    konfliktu, tylko wolą w nim trwać?
  12. Mediacje czy interwencja? Jak wybrać strategię rozmowy w sytuacji trudnej?
  13. Błędy popełniane podczas rozwiązywania konfliktów w organizacji – „wy zawsze stajecie po ICH stronie!”; „ale po co się wtrącać”; „a kto to Pani powiedział”. Jak poradzić sobie z emocjami podczas mediacji.
  14. Czy w organizacji można prowadzić mediacje?
  15. Jak nauczyć się rozwiązywania sytuacji konfliktowych w organizacji? – jednostronicowa ściąga dla każdego.

Prowadzący:

Psycholog biznesu, doświadczony szkoleniowiec i coach z dwudziestoletnim doświadczeniem szkoleniowo-doradczym.

Specjalizuje się w treningach z zarządzania projektami, konfliktem, zarządzania zespołami, oceny pracowniczej, motywowania i szkoleniach dla liderów zespołów. Autorka publikacji.

Poprowadziła ponad 700 sesji szkoleniowych i coachingowych. Ma szeroką wiedzę na temat procesów produkcyjnych w związku z wieloletnią praktyką szkoleniową w środowisku pracowników firm produkcyjnych.

W programach szkoleniowych uwzględnia elementy metodyki Kaizen.

DATA:
Do uzgodnienia
CZAS TRWANIA:
2 sesje po 4 godziny
CENA:
Prosimy o kontakt z konsultantem
POWRÓT

Skontaktuj się z nami