Niezbędnik mediatora w organizacji
W jakiej sytuacji?
Każdego roku firmy przeznaczają ogromne budżety na budowanie dobrej atmosfery w organizacjach. Wyjazdy integracyjne, wyjścia projektowe i atrakcyjnie wyposażone biura. Niezależnie jednak od tego ile wysiłku włożymy w budowanie przyjaznej atmosfery w firmie i tak regularnie musimy mierzyć się z powstającymi w niej konfliktami.
Dlatego jeżeli w twojej organizacji:
- zauważasz sytuację konfliktowe,
- dotychczasowe rozmowy nie przynoszą efektów,
- widzisz dużo emocji i kłótni,
- widzisz, że czasem zamiast pracą ludzie skupiają się na walce ze sobą,
- widzisz potrzebę przeprowadzania mediacji,
zapraszamy na nasze szkolenie.
Czego się nauczysz?
- Jak rozwiązywać konflikty w pracy.
- Jak nauczyć pracowników rozwiązywać konflikty pracy.
- Jak przygotować się rozwiązywania konfliktów.
- Jak przeprowadzać rozmowy z osobami w konflikcie.
- Jak wspierać proces rozwiązywania sytuacji konfliktowej.
- Jak stosować techniki mediacyjne w pracy.
Zagadnienia poruszane w trakcie zajęć:
- Niezbędnik mediatora – o czym warto pomyśleć? co warto przemyśleć przygotowując się do rozwiazywania konfliktu?
- Diagnoza sytuacji konfliktowej – jak konstruktywnie rozmawiać o konflikcie? Co się stało? Dlaczego „tak” reagujemy?
- Konflikt rozwiązywalny i konflikt, z którym nic nie da się zrobić? – kontinuum przyczyn sytuacji konfliktowych
- Płeć, wiek w konflikcie? czy naprawdę o to chodzi? – analiza przyczyn konfliktów i pseudokonfliktów w organizacji
- Trzy perspektywy w procesie rozwiązywania konfliktu – Arbiter, Mediator, Strona.
- Rozmowa mediacyjna jako wariant rozwiązywania konfliktów w organizacji.
- Pytania arbitra? Pytania sędziego? Pytania mediatora? – diagnoza konfliktu
- Schemat rozmowy w sytuacji konfliktowej – jak wywierać wpływ na strony konfliktu podczas rozmów mediacyjnych.
- Schemat rozmowy mediacyjnej – jak zachęcać ludzi do wdrażania rozwiązań, a nie trwania w konflikcie?
- Proces rozwiązywania konfliktu – czyli jak dążyć do trwałych zmian w zachowaniu.
- Czy z każdym można się dogadać? Dlaczego niektórzy nie chcą rozwiązać konfliktu, tylko wolą w nim trwać?
- Mediacje czy interwencja? Jak wybrać strategię rozmowy w sytuacji trudnej?
- Błędy popełniane podczas rozwiązywania konfliktów w organizacji – „wy zawsze stajecie po ICH stronie!”; „ale po co się wtrącać”; „a kto to Pani powiedział”. Jak poradzić sobie z emocjami podczas mediacji.
- Czy w organizacji można prowadzić mediacje?
- Jak nauczyć się rozwiązywania sytuacji konfliktowych w organizacji? – jednostronicowa ściąga dla każdego.
Prowadzący:
Psycholog biznesu, doświadczony szkoleniowiec i coach z dwudziestoletnim doświadczeniem szkoleniowo-doradczym.
Specjalizuje się w treningach z zarządzania projektami, konfliktem, zarządzania zespołami, oceny pracowniczej, motywowania i szkoleniach dla liderów zespołów. Autorka publikacji.
Poprowadziła ponad 700 sesji szkoleniowych i coachingowych. Ma szeroką wiedzę na temat procesów produkcyjnych w związku z wieloletnią praktyką szkoleniową w środowisku pracowników firm produkcyjnych.
W programach szkoleniowych uwzględnia elementy metodyki Kaizen.