Zarządzanie emocjami
W jakiej sytuacji?
W celu osiągania ważnych celów ważna jest umiejętność rozpoznawania i zarządzania emocjami. Uczestnicy mogą przekonać się jest rola emocji w różnych sytuacjach biznesowych i prywatnych oraz jak można je praktycznie wykorzystać.
Czego się nauczysz?
Celem programu jest rozwinięcie kompetencji w zakresie:
- wywoływanie u siebie emocji odpowiednich do kierunku działania (dążenia lub unikania),
- obniżania nadmiernego pobudzenia emocjonalnego,
- rozwijania samokontroli emocjonalnej,
- psychologicznego „utwardzania” (kształtowanie tzw. hardiness),
- zwiększania poczucia kontroli nad trudnymi sytuacjami,
- zmiany nawyków szkodliwych dla regulacji emocji i motywacji.
Zagadnienia poruszane w trakcie zajęć:
- Konstruktywne myślenie wywołujące emocje sprzyjające sprawnemu wykonaniu zadania.
- Ćwiczenie koncentracji na – nawet drobnych – elementach wykonywanych czynności – trening uważności i wprowadzanie w stan flow (doświadczenia emocjonalnego przepływu).
- Medytacja.
- Alternatywne myślenie o własnych błędach i porażkach – unikanie frustracji i nastawienie na rozwój.
- Przeciwdziałanie wypaleniu emocjonalnemu i zawodowemu:
- Budowanie poczucia własnej kompetencji (przypominanie własnych sukcesów)
- Wartościowanie pracy – uświadamianie sobie, co robię dla ludzi
- Testowanie swoich możliwości w celu przezwyciężania bezradności
- „Praca z ciałem” – wykorzystanie autopercepcji do zmiany emocji.
- Sposoby budowania twardości psychicznej (hardiness).
- Elementy psychologii środowiskowej, przydatne w zarządzaniu emocjami.
- Zwiększanie samodeterminacji we wprowadzaniu zmian w zakresie zarządzania emocjami.
Prowadzący:
Prowadzi szkolenia, coachingi oraz doradztwo w obszarach zarządzania i motywowania pracowników, budowania zespołu, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, zarządzania emocjami i samoregulacji, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Psycholog społeczny, trener i coach, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachingu Moderator.
Menadżer projektów rozwoju kadr. Kierował projektami rozwojowymi dla menedżerów, sprzedawców i wybranych grup specjalistów.
Wykładowca i kierownik studiów podyplomowych z negocjacji i mediacji w organizacjach i biznesie na Uniwersytecie SWPS. Jest również aktywnym mediatorem. Specjalizuje się w mediacjach gospodarczych i rozwiązywaniu sporów pracowniczych.